< div id=”header ”>< / div>

lördag 13 augusti 2022

Jag är inte jätteimponerad av partier jag skulle kunna rösta på i Varberg


 Vilka ska rösta på i kommunalvalet i Varberg ?

Jag har redan uteslutit socialdemokraterna, Centern och moderaterna som står för den okänsligaste förtätningen genom tiderna i Varbergs centrumnära delar och inte heller löst parkeringsnormen vettigt.

Vad har jag att välja på?

- 24:7 ett parti utan parlamentarisk erfarenhet som fungerat som opnionsbildare mot samtliga partier som har parlamentarisk representation. 

- Vänsterpartiet som bara har ersättarplatser i nämnderna men drömmer om ordinarie platser. 

- Miljöpartiet som inte synts till på fyra år sedan de ramlade ur kommunfullmäktige.

- Sverigedemokraterna som tydligen nått sin peak i sitt växande och som nu ska bli parlamentariskt rumsrena 

- Liberalerna som först nu är på väg ur en partikris med låga opinionssiffror och med politiskt avhopp

- Varbergspartiet som började bra med fokus på förtätningsfrågorna som bluddrat ut i allmänpolitiskt gods med svar på det mesta.

- Kristdemokraterna ett lågstatusparti inom alliansen som först nu kan räknas att kunna påverka politiken

Så ser uppställningen ut mot de vrålstarka större partierna inför valet. Det är inte bara att bjuda på kaffe och kaka. Det får jag redan av Centern vid valstugan utan att tala om vad de vill göra för avtryck. Gör de inte det får de komma hem till mig och klippa gräsmattan. 

Inga kommentarer: