< div id=”header ”>< / div>

fredag 24 juni 2022

Jag vill se maktväxling och stödjer de mindre framför de större partierna i Varberg !


Varför rösta i ett val där min roll är underordnat ett parti ? Partier är ”paket” där vissa får så kallade valbara platser och några blir ersättare andra finns bara med för att dra röster till partiet. 

Lokalt ställde jag upp för ett parti 2014 som skulle samarbeta med ”alliansen” för att bilda majoritet. Förödande för de två partier som försökt i Varberg SPI och Miljöpartiet. De åkte ur 2018.Mitt mål är att bryta alliansens majoritet i Varberg och det blir då omöjligt för mig att stödja vare sig alliansen eller något parti som samarbetar ihop med alliansen. 

Jag eftersträvar någon form av maktväxling efter en dynasti som pågått sedan 1998 i Varberg. Vad som helst är bättre än alliansen i majoritet eller alliansen med något annat. Jag efterlyser inte bara detta utan ser gärna ett bakslag för de partier S, C och M som förstört Varberg och tagit på sig en roll att förtäta Varberg och vill växa snabbare än andra kommuner med ständiga löften. 

I valet ser jag gärna partier som 24:7, Vänsterpartiet, Varbergspartiet, Liberalerna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna gå fram i valet då S-C-M cementerat sina roller och alltmer liknar varandra i Varberg.

För mig är allt underordnat att folkets vilja inte hindras av spärrar som i förra valet vilket förhindrade att över 7 % av väljarna i Varberg inte fick någon representation. Vi ska inte rösta på partier som S, C och M som är överrepresenterade. 







2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer o rösta vänstern socaarna är ett smyg högerparti tänker ej på de fattiga

Anonym sa...

Gud ser