< div id=”header ”>< / div>

måndag 19 oktober 2020

Nej jag kan inte tänka mig IDAG att rösta för ett parti som vill ha MER kärnkraft !


Stötestenen om det varit val IDAG att rösta HÖGER hade varit KÄRNKRAFTEN. (Kom ihåg att det fanns en blocköverskridande energiuppgörelse som just underlättade det då M och KD ingick i uppgörelsen)

Jag förväntar mig att nedläggningen av Ringhals 1 vid årsskiftet blir helt avställd precis som Ringhals 2 blev för mindre än ett år sedan.

Jag upplever att de som är FÖR kärnkraft har en aggressiv hållning och svårt att lyssna på fakta. I dagsläget är det L, M, KD och SD som har en som jag tycker ohållbar hållning i kärnkraftsfrågan.

Jag har inte klart för mig OM Ringhals 1 nu avställs om dessa partier ska köra igång verket igen om de har möjlighet ? Det vore isf ingen enkel procedur en väldigt kostsam sådan.

Jag skulle helst se att all kärnkraft vid Ringhals fasades ut senast år 2030.  

Jag röstade en gång i en folkomröstning 1980 på linje 3 och står naturligtvis fast vid att kärnkraften ska avvecklas. Det är 40 år tillbaka i tiden. Den är fortfarande inte avvecklad.

Inga kommentarer: