< div id=”header ”>< / div>

lördag 3 oktober 2020

Det största som hänt mig 2020 har redan hänt !


När jag kommer att se tillbaka på år 2020 vad är det största som hänt i år så är svaret nu glasklart.

Förra året var det när jag slutfört min skuldsanering och blev skuldfri. I år var det att efter 19 år slippa socialtjänsten och gå i pension.

Det innebär i reala pengar 3000 kr mer i månaden netto. Tänk er att jag levt med 3000 kr mindre i månaden i 19 år och fått ansöka VARJE månad för allting.

Jag får ofta bistå människor som kommer och ber mig om hjälp som har bistånd hur de ska göra. Har de skulder ber jag dem att kontakta skuldrådgivaren i kommunen för att se om det inte är läge att söka skuldsanering.

Med skulder hos kronofogden finns inte en chans att söka bostad på normalt sätt.

Jag fick denna månaden 2 nya grannar där jag bor med socialt kontrakt. Trevligt själv har jag i november månad befunnit mig sex år i bostadskön och får stå där ett tag till.

Mitt mål är nu att 2021 hitta en lämplig bostad UTAN socialt kontrakt. Det är mitt mål idag.

Inga kommentarer: