< div id=”header ”>< / div>

lördag 18 juli 2020

Varför är den allmänna pensionen så liten och bostadstillägget så högt ?

Jag har nu lämnat Socialtjänstens allmosor och gått in i Pensionssystemet som är förmånligare.

Det mest uppseendeväckande är att den allmänna pensionen är lägre än vad jag får ut från socialen men bostadstillägget täcker upp så jag i stort sett bara betalar 950 kr i hyra.

Min lägenhet som är ett socialt kontrakt alltså kommunens statssubventioneras nu som tidigare var helt var en belastning för kommunen.

På samma sätt ser kommunens politiker det när de tar emot nyanlända då staten står för kostnaden.

Varbergs kommun verkar så förbannat rik då det står två tomma lägenhet i min trappuppgång sedan februari och mars vilket innebär om de står tomma i augusti en kostnad på förlorade hyresintäkter på 53.000 kr.

Nu beror det lite på VEM som flyttar in i dessa lägenheterna en samhällsparasit som jag var för en månad sedan, en nyanländ som får hyran helt betalt eller någon som är självförsörjande.

Jag har en fundering på varför är den allmänna pensionen så låg och bostadstillägget så högt? Jag är i praktiken mot att få bostadstillägg alls men tackar och tar emot allmosan från staten.

Inga kommentarer: