< div id=”header ”>< / div>

måndag 20 juli 2020

Den som klarar att bli en viss ålder belönas också !


Ja nu är det slut att överklaga sjukersättningar för jag fick ändå aldrig någon. #Basinkomst kan man säga att jag har även om den borde varit högre.

Efter 19 år med försörjningsstöd kan jag nu se SKILLNADEN. Det innebär att jag tycker försörjningsstödet är förlegat och borde reformeras ordentligt.

Det är den verkliga fattigdomsfällan för när du blir pensionär blir du ordentligt uppgraderad. Det finns en gräns att vid 62 söka förtida pension men det är bostadstillägget vid 65 + som blir moroten och något att leva på.

Att arbeta lönas sig inte i Sverige. Iaf om du saknar utbildning och då får ett RIKTIGT jobb med LÖN. Men räkna då med att det inte utfaller något bostadstillägg något jag får.

De som har jobb får sänka sin inkomst jag däremot får höjt min. Saknade deklarationspliktig inkomst förra året så jag slapp deklarera i år. !

Inga kommentarer: