< div id=”header ”>< / div>

lördag 25 juli 2020

Utbudet i Varberg på "billiga lägenheter" blir allt mindre.

På min gamla parkeringsplats där Varbergs Bostad hade områdeskontor bjuds nu ut lägenheter i nyproduktion.

Det som väcker mest intresse är nog inte läge och standard utan hyresnivån:

"9300 för en 2:a om 54ķvm" är bara ett exempel men jämför då min biståndslägenhet "4084 för en 2:a om 59kvm" så förstår man att den som vill bo fräscht i nytt kanske väljer det nya om man är två som delar hyran.

Jag hoppas naturligtvis att så många som möjligt som står före mig i kön väljer Västra Sörse det ökar ju mina chanser till annan lägenhet hos VBAB.

I mitt kvarter i centrumnära läge i stan byggs för närvarande 89 bostadsrätter och de kommer inte vara billiga och till salu för vem som helst.

OM det är billiga lägenheter är det ofta där det behöver renoveras och rustas upp. Möjligen förtätas där det går att bygga fler våningar, rivningsobjekt eller dylikt.

Inga kommentarer: