< div id=”header ”>< / div>

torsdag 4 juni 2020

Hallands Nyheters insändarsida ett klotterplank för politiker som tycks ha tråkigt !


Försöker få inspiration att blogga lokalt.

På insändarsidan i Hallands Nyheter hittar jag detta:

SD i Varberg får inga svar som de tycker från L och C angående ett inlägg Varbergs kommun hade före Kristi Himmelfärdsdag med hälsning "Eid Mubarak".

Marianne Johansson socialdemokrat skriver om att SD är ett rasistiskt parti med nazism.

Christofer Bergenblock (C) kommunråd i Varberg frågar SD om bildsättningen i kommunens dokument är mer intressant än innehållet i dokumenten.

Jag frågar mig som suttit med i politiken hur går det till när SD och andra partier sitter med i de olika nämnderna och styrelserna ? Vad försiggår där?

Är det polsk riksdag går de till personangrepp eller klarar de av att dricka kaffe och en liten kaka ihop i pausen?

Varför gör de sig till och utsätter läsarna av Hallands Nyheter för frågor som de har politiken till i nämnder och kommunfullmäktige att lösa till än ett gladiatorspel?

I det nya coronafullmällmäktige i Varberg desermerat till 41 ledamöter ser man inte längre tavlorna från tidigare fullmäktigeordförande. Nuvarande ordförande Gösta Bergenheim (M) är satt i karantän och läktaren brukar vara fylld med 1 åskådare (jag) kommundirektören och annan högre chef samt journalist från HN.

Då ser jag inget av klotterplanket som jag kan kalla debatten på Hallands Nyheters insändarsida. Frågan är vad får diverse partier ut av sina inlägg som bara de "egna" tycker är bra ?

Inga kommentarer: