< div id=”header ”>< / div>

onsdag 3 juni 2020

Jag letar efter en trygg punkt att bo för en lugnare tillvaro !


Nu har jag AKTIVT sökt på 2 bostäder hos Varbergs Bostad

Det ena är en bostad centralt 2 rum och kök 50 kvm 5078 kr/månaden

Den andra är en vindsvåning 2 rum och kök 58 kvm 5994 kr/månaden

Enligt senaste kollen låg jag på plats 41 på båda i kön.

Hur ska jag tolka detta ? Jag får se det som ett riktmärke att hyresnivån inte verkar ha någon betydelse utan efterfrågan finns ändå med dem som har längre kötid än mig.

Jag behöver heller inte förbereda mig för snabbflytt i sommar under semesterperioden.

En flytt är ändå en påfrestning som tar både tid i anspråk och förberedelser. Jag har flyttat en hel del genom åren och det viktiga är att hitta något där jag trivs då jag inte är beroende av någon speciell situation har med annat att göra än hitta en fast punkt att utgå ifrån i min tillvaro.

Inga kommentarer: