I början svarade regeringen att de lyssnade på Folkhälsomyndighetens rekommendationer och därför har TROTT att alla tar sig till dem när coronasmittan spred sig.
1. Det var först skidresenärer i Alperna som gjorde att det blev en uppdelning. Jaha importerad smitta och vad har du varit?
2. Danmark stängde Öresundsbron varför då ? Vi smittar väl inte.
3. Flygresandet började inskränkas men det var ju mest ett problem för flygbolagen inte på grund av coronaviruset här.
4. Mello hölls i Globen med publik. Vad då här finns väl ingen smitta ?
5. Folkhälsomyndigheten tvätta händerna, stanna hemma om du är sjuk folk såg det som en allmän rekommendation och sjuktalen rusade i höjden.
6. Beredskap och utbildad personal vad då det är kapaciteten att ta mot antalet sjuka som var problemet platser och sjukhussängar och att hinna med?
7. Äldreomsorgen besöksförbud? Vi måste skydda våra äldre. Men lik förbannat har äldreboenden drabbats av smittan.
8. Telefonrådgivning och läkare på distans? Jo men det här att göra tester är inte så lätt. Vi har lärt oss att först kontakta en vårdcentral och det kan vara kö dit. De gör väl inga coronatester.
9. Tält utanför sjukhus? Ja det gäller att sortera någon kan haft symptom att vara smittad och de får ju inte blandas.
10.Fältsjukhus? Ja nu jävlar kör det igång många frivilliga anmäler sig att delta i vården och nu kommer det att råda krigstillstånd och då måst de tas om hand. Samtidigt uppmanas de som har smittan att vara i karantän eller inte gå ut. Framförallt de som är snoriga, hostar och nyser. 70 + ska inte visa sig alls ut utan begära assistans om de behöver handlat något. Andra ska handla take a way.
11. Förortsområden med hög invandrarandel hårt drabbade i Stockholm ? Har de int lärt sig svenska och fattat informationen? Umgås de i grupper där de smittar varann? Jobbar de i yrken där de lätt blir smittade?
12. Appar ? Varför finns det inga appar med info om högriskområden där högre andel är smittad och man ska undvika.
Konstaterar att S under denna period fått sin största ökning i opinionen sedan SIFO startades. Svenska folket tycker regeringen läs S gör ett bra jobb bara man inte kritiserar dem. Det är en del av svenskarna som inte har folkvett och lyder råden bara.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar