< div id=”header ”>< / div>
söndag 5 april 2020
Tunnelbygget i Varberg lockar inte direkt turister i sommar trots coronakrisen !
I Varberg vill jag påstå påverkar all byggnation kring och om tunnelbygget MER än vad en coronakris skulle göra. BRA för alla som är engagerade i projektet men efter att gått från järnvägsparken och till fd försäkringskassan är det i stort sett en byggarbetsplats. Det finns nu en i stort sett avstängd zon kring stationsområdet som inte ser särskilt inbjudande ut för kommande turister.
Det är problem med parkeringsplatser och 170 stycken färdigställs nu enligt ovan vid gamla försäkringskassan men de ligger lite avsides om jag får säga det. Kollektivtrafiken går inte direkt på högvarv möjligen med tomma och halvtomma bussar och gott om plats.
Eventuella evenemang och sådant som drar publik ställs in efterhand. Politikerna i stan går ut med något #viärVarberg och vi ska gynna näringslivet och äta lokalt och gynna våra näringsidkare. Men det är inte varbergsbor näringen på sommaren lever av utan TURISTER. Det har inte högbetalda politiker fattat som har RÅD att äta ute.
Corona är inte utbredd i Varberg däremot är alla medvetna om restriktioner förbud och råden kring cornaviruset.De som har fritidsstugor stannar i sina stugor och springer inte gatlopp för att handla i affärer och shoppa.
Torghandeln fungerar lugnt och sansat och skyltar är uppsatta: HÅLL AVSTÅNDET.
Politikerna har just räddats av regeringens stödpaket men gnäller som gnyende hundar att vi kan inte göra någon budget för alla förutsättningar funkar inte. Det är inte bara enskilda personer som ska ta ansvar. Det ska även politikerna göra för den situation som har uppstått.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar