< div id=”header ”>< / div>
söndag 19 april 2020
Mitt fd kvarter Åkaren - nu ska det helrenoveras med splitternya hyresgäster !
Ja detta är fastigheten jag bodde för 2 år sedan och blev vräkt ifrån. Den såldes till Varbergs Bostad 2017 men jag bodde kvar till 31 januari 2018.
För tre år sedan ställde Anders Friebe (S) frågan om det inte var idé att göra något åt fastigheten då den var ganska nedgången. Nu efteråt vet vi att kommunen inte klarade detta utan sålde alltihop till Varbergs Bostad (kommunens eget bostadsbolag)
Jag själv har tidvis bott på olika sidor i kv Åkaren. 1) Först var jag inneboende hos en kompis på Södergatan 38 i sex månader innan han kastade ut mig 2) sedan på andra sidan Södra Vallgatan i ett halvvägsboende där kommunen kastade ut mig då jag int enligt dem följde reglerna att på kommando cykla ut till Getterön och blåsa och göra pisseprov. 3) Sedan fick jag lägenheten på Södergatan 38 samma jag delat med en kompis och hans rottweiler men nu "socialt kontrakt". 4) därefter flyttade jag till vindsvåningen som finns på bilden även den med "socialt kontrakt".
Ja vad har hänt idag på Åkaren ? Ja nu håller Varbergs Bostad och förbereder en helrenovering för 31 lägenheter. Hyran obestämt idag vad den kommer att ligga på. Men nu händer det iaf saker på Åkaren !
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar