< div id=”header ”>< / div>
måndag 20 april 2020
Ska jag skämmas för att söka försörjningsstöd för politikerna tycker det är skämmigt att behöva gå till socialen ?
Hur många ggr till behöver jag gå till socialen ?
Jag närmar mig pensionsdags och har lite i sparkapital men har ännu inte fått reda på vad jag får i allmän pension och bostadstillägg. I princip skulle jag klara mig utan socialbidrag redan nu om jag lvere sparsamt och med räkningar jag får framöver utan försörjningsstöd.
Men reglerna är såna att har jag RÄTT till någonting så utnyttjar jag systemet till max. Har man förresten rätt till att ha ett sparkapital som socialbidragstagare? Några menar att det är pengar som ska brännas direkt och du behöver ju bara en gång om året lämna in grundansökan där allting ska intyga på heder och samvete. Frågan är om jag behöver det med bara några månader till pensionsålder?
Förra året tjänade jag 1958 kronor under hela året och har inte fått någon deklarationsblankett vare sig digitalt eller i brevlådan. Jag betalade 853 kr i skatt som jag rimligen bör få tillbaka.
Men om jag deklararerar 4 maj så får jag pengarna i juni och det är meningslöst. Då minskar soc mitt försörjningsstöd med motsvarande belopp.
Nu ska jag lämna in ansökan för maj och varit tvungen att skärmdumpa elräkningen och hemförsäkringen då de skickar den digitalt och soc vill ha verifikationer och ansökan via papper.
Väntar bara på hyran sedan kan jag gå bort till socialen och sedvanligt lämna in ansökan om försörjningsstöd !
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar