< div id=”header ”>< / div>

måndag 27 januari 2020

Miljöpartiet i Varberg ramlade ur kf efter 30 år då de inte vågade prata med idioter och meningsmotståndare !


Ska vi samtala med idioter och meningsmotståndare?

Själv var jag ute för en hetsjakt i Miljöpartiet för flera år sedan av mina partikamrater lokalt vilket ledde till en mediacirkus av dess like.

När jag slår på mitt namn på Google står det fortfarande saker med om detta "Ringborg riskerar uteslutning" och dylikt.

Eftersom konflikten var mycket djup lokalt tillsattes en "krisgrupp" som utredde hur lokalavdelningen funkade och hur de tänkt sig att konflikten skulle lösas.

Den lokala styrelsen i Miljöpartiet ville inte ha någon lösning de ville helt enkelt bara ha väck mig så var deras problem löst. Det skulle då bli lugn och ro.

Efteråt konstaterar jag att hela Miljöpartiet idag är uppbyggd på samma sätt. En del karriärister som slickar uppåt och trampar neråt.

Lojalitet ha rätt bakgrund kunna föra sig smälta in i gänget intrigera sig med rätt människor kring sig med mera är det som gäller i Miljöpartiet.

Min åsikt är om någon gjort något fel eller har fel åsikt måste det kunna samtalas om mer än att offentligt säga att någon saknar rätt värdering för att ingå i de andras gemenskap. Att stämpla människor, att mobba och frysa ut dem var Miljöpartiet i Varbergs ledande skikt väldigt bra på.

I valet 2018 tappade Miljöpartiet 4 mandat för att de inte vågade prata med idioter som mig eller meningsmotståndare. Detta efter 30 år i kommunfullmäktige!

Inga kommentarer: