< div id=”header ”>< / div>

tisdag 28 januari 2020

Miljöpartiets oförmåga att lösa konflikter där alla är nöjda !


Jag läser på fb om en fd miljöpartianställd som också drabbats av Miljöpartiets oförmåga att lösa konflikter. För hans del är inte konflikten bilagd än. Detsamma kan jag säga att mitt förhållande till Miljöpartiet är att jag vill att de i första hand lämnar regeringen i andra hand åker ur riksdagen.

När jag rotar i det hela får jag fram följande från Aftonbladet:

29 januari 2019

"Riksdagsledamoten Pernilla Stålhammar (MP) varnades när hon på felaktiga grunder pekade ut sin ex-pojkvän – MP-tjänstemannen – som en säkerhetsrisk med rysskontakter.

Nu har hon spridit uppgifterna ännu en gång – i en amerikansk rapport om rysk påverkan.

– Min bild av det här har präglats av Pernilla. Jag kanske skulle ha varit lite mer kritisk, säger rapportförfattaren i ett bandat samtal."

29 januari 2019

"Han målades ut som en säkerhetsrisk med ryska kontakter. Nu väljer den förre MP-tjänstemannen Håkan Sundberg att träda fram – i hopp om att få ett slut på anklagelserna"

31 januari 2019

"Tidigare MP-språkröret Per Gahrton vill se en ordentlig krishantering från Miljöpartiet.

Anledningen är den ”smutsiga affären” om MP-tjänstemannen Håkan Sundberg.

– Vi utreder alltid alla uppgifter av den här typen. Däremot redovisar vi inte utredningar som handlar om känsliga personärenden, säger språkrör Gustav Fridolin."

4 februari 2019

"Efter den segdragna regeringsbildningen gjorde Stålhammar comeback i riksdagen för samma parti som hon spridit lögner om till Natovännerna på Atlantic Council.

Krav har väckts inom MP att partiet nu måste reda ut den här historien en gång för alla. När språkröret Gustav Fridolin intervjuades i Aftonbladet den 31 januari menade han att det inte alls var nödvändigt eftersom partiet redan gjort en utredning.

Det var nyheter för mig (Håkan Sundberg), då varken jag eller min advokat har fått ta del av någon utredning – än mindre fått yttra oss. Jag har tidigare i pressen uttryckt åsikten att jag blivit utsatt för en ”häxprocess”. Fridolin bekräftar att så är fallet."

7 februari 2019

"Flera i Miljöpartiet tar strid för den före detta tjänstemannen Håkan Sundberg.

EU-parlamentarikern Max Andersson skriver i en sluten Facebook-grupp att MP har behandlat tjänstemannen mycket illa.

En tidigare riksdagsledamot går ur partiet i protest och anklagar MP för att ha en ”människoföraktande personalpolitik”."

Ja detta med dessa skriverier ligger ett år tillbaka i tiden och vad som offentligt är intressant hur gick det för Pernilla Stålhammar jo hon är kvar i riksdagen som ledamot och sitter numera i socialutskottet men hennes häjrtefrågor är inte detta utan fortfarande fred och försvar. Aktuella frågor är långt tillbaka och frågan är hur hon själv trivs att vara deporterad till socialutskottet som egentligen inte är hennes ämnesområde.

Företrädaren var Stefan Nilsson som med buller och bång fick en plats i socialutskottet men ändå brann för dessa frågor men tvingades lämna på grund av ogrundande anklagelser. Han lämnade in en förtalsanmälan som han vann senare i domstol men hade då hoppat av politiken helt.

Intressant att läsa vad Carl Schlyter skrev redan 6 september 2017 "Makten framför allt" när han upptäckte hur maktfullkomligt MP hade blivit.

Inga kommentarer: