< div id=”header ”>< / div>

måndag 20 januari 2020

Efter 2,5 års tvist med Försäkringskassan beviljas jag ej sjukersättning !


Jag har fått svar från kammarrätten att de beviljar mig inte prövningstillstånd att ta upp min överklagan om sjukersättning trots läkarintyg.

Allt som varit i 2,5 år att först få till stånd ett läkarintyg sedan försäkringskassan, förvaltningsrätten och nu kammarrätten har alltså inte lett till någonting. Jag är för jävla frisk för att beviljas sjukersättning positivt i sig "men inte redo för arbetsmarknaden" enligt Arbetsförmedlingen och lär inte bli det heller.

Nu är läkarintyget skrivet för att få till sjukersättning och säger ingenting om arbetsförmåga eller typ av sysselsättning. Men de har nog konstaterat att mina överklaganden håller hög juristklass och skulle klara av högkvalificerad dokumentation typ C-uppsats.

Vid tillfälle ska jag ta upp läkarintyget här i bloggen vad som står där och hur jag själv tolkar det. Det är känsliga uppgifter som stämplar mig rejält och känner mig idag inte riktigt mogen att lämna ut det än.

I dagsläget är jag också avskriven av arbetsmarknadsenheten som anser att "alla resurser är uttömda" vad gäller mig och de har också tagit del av läkarintyget.

Det som återstår nu är då att ansöka om allmän pension vilket jag gjort. Men frågan är vilken nytta som 2,5 år gått till spillo att kriga mot Försäkringskassan? De kan lika gärna lägga ner den verksamheten anser jag.

1 kommentar:

Imma sa...

Håller med dig. Har själv mycket problem med ME/CFS. Håller mig knappt vaken. Men FK har valt att utförsäkras mig. AF anser inte att jag kan stå till arbetsmarknadens förfogande. Blev utskriven. Hänvisade till kommunen som har hänvisat mig till kommunens egna verksamhet. Jag tjänar 8 kr/tim. Jobbar 8 tim/veckan och sover resten av tiden.
��