< div id=”header ”>< / div>

tisdag 25 juni 2019

Jag har 213.000 kronor i CSN-lån och vad händer?


Mina skuldsanering är över MEN mina CSN-lån fanns aldrig med i skuldsaneringen. Så formellt har jag ca 213.000 kvar i skulder.

Mina förutsättningar för två år sedan såg ut så här. Läs bloggen.

CSN-lån

Har du CSN-lån räknas inte detta in vid skuldsaneringen om det inte ligger hos kronofogden. Övriga CSN-lån pausar till den dag skuldsaneringen har upphört. Mina CSN-lån avskrivs den dag jag blir 65 år.

Enligt de uppgifter jag har fått från CSN är jag betalningsfri under 2019 men mitt lån på 213.000 kvarstår. Detta AVSKRIVS om ett år då jag uppfyller ålderstrecket.

Vad händer nu med mina CSN-lån?

Jag kommer aldrig att klara av att betala tillbaka mina CSN-lån som jag tog 1989-1993 så förmodligen kommer de att avskrivas. OM jag behöver betala någonting får jag först besked om nästa år. Det är således bara att luta sig tillbaka och gilla läget.

Inga kommentarer: