< div id=”header ”>< / div>

söndag 19 maj 2019

Det byggs i Varberg för dem som har pengar och som klarar av att betala hyran !


Många nya lägenheter på gång i Varberg

Nog byggs det alltid i Varberg.

För dem som har pengar och möjlighet att låna är det inga problem. Det finns ett stort utbud av bostadsrätter. För den som inte har så mycket pengar gäller långt tålamod att stå i bostadsköer och dessutom ha förmåga att vilja betala mycket i hyra som gäller.

Sedan har vi divisionen under: Dålig betalningsförmåga kanske skuldsatt hos kronofogden då blir genast problem. Själv har jag genomgått fem års skuldsanering. Har karens hos bostadsbolaget och ligger halvtaskigt till i bostadskön.

För min del gäller det att "gilla läget" som det heter. Samtidigt som "gilla läget" pågår just sprängningsarbeten fram till augusti utanför mitt fönster strax en bit bort för upprättande av hus med 89 bostadsrätter. Dvs de är redan finansierade och i stort sett sålda.

Själv vet jag inte hur länge jag får bo kvar på "socialt kontrakt" men jag tänker vänta med att aktivera mig som bostadssökande ett tag till. Läget är inte akut. Om jag tar ut förtida pension får jag inget bostadstillägg vilket hämmar mitt bostadssökande.

Jag har ett år kvar till riktig pension då det är läge att hitta var jag ska bo i framtiden. Jag lär inte få bo kvar där jag bor längre än så.

Inga kommentarer: