< div id=”header ”>< / div>

torsdag 28 mars 2019

Hur länge ska jag utstå förnedringen av att vara ett "fall" för utredning ?


För sex och halvt år sedan skrev jag en blogg om min situation då.

"SENASTE beskedet från AF(maj 2011) var att jag skulle "arbetsprövas" på en "tomteverkstad" i MINST 3 månader om de AF skulle lägga några resurser på mig"

Denna arbetsprövning gick ut på "att komma i tid till "jobbet" passa tider, underordna mig arbetsuppgifter som blev tilldelade, hålla sig ren och proper, följa anvisningar på arbetsplatsen , klara av att fika socialt och socialt bete mig på ett vettigt sätt". Det var vad arbetsprövningen gick ut på.

Efter sju månaders förnedring där jag frågade om de fått ett underlag fick jag tog och fick ett raseriutbrott då jag frågade. - Hur länge ska jag vistas här. Var då placerad i en skrubb med en dator äldre modell och skulle gå en distanskurs där det inte fanns fysisk handledare på plats. Jag fick till svar att OM jag INTE gör detta så får jag inget försörjningsstöd.

Detta satte igång djävulen hos mig att jag var satt på Gulag. Jag skällde ut kontrollanten av mig och åkte direkt till en vårdcentral fick läkarintyg och sjukskrev mig från pseudokursen. Ponera jag hade inga kurskamrater utan det var en kurs skräddarsydd för mig.

Sedan dess hände ingenting innan jag med hjälp av handläggare diskuterade om det inte var lika bra att sjukpensionera mig. Men det måste finnas skäl. Efter lite krux fram och tillbaka med Vårdcentral och Vuxenpsyk fick jag kontakt med en överläkare som lyssnade på mig i tre timmar och skrev ett läkarutlåtande.

Med detta som underlag har jag nu harvat igenom Försäkringskassans olika steg för överklagande och omprövning ligger mitt ärende sedan 10 månader tillbaka hos Förvaltningsrätten i Göteborg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Var vänder man sig om man blivit förnedrad av bedömningsteamet😰