< div id=”header ”>< / div>

onsdag 23 januari 2019

Nu ska Åkaren 13 i Varberg renoveras - men vilka ska bo där ( läs ha råd att bo där ) ?



Åkaren 13 sista hyresgästen flyttade ut vid årsskiftet. Själv blev jag uppsagd för ett år sedan och deporterad en bit längre bort till kommunens egen fastighet med socialt kontrakt.

I en HN-artikel står det att det ska behållas ettor och tvår och fasad, väggar och övrigt ska renoveras och vara klart 2020.


Det framgår inte om socialen ska ha någon överenskommelse med VBAB som köpte fastigheten för 20 miljoner men inte tog ansvar för hyresgästerna i kåken.

Det som hänt mig på ett år är att jag den 4 mars är klar med min skludsanering och har ett halvårs karens hos VBAB för eget kontrakt då jag varit skuldsatt. Jag har stått fem år i dess bostadskö och enligt uppgift kommer jag inte att få något socialt kontrakt där.

Tänk tanken: OM jag skulle sätta upp mig som intresserad på Åkaren om något år?

Inga kommentarer: