< div id=”header ”>< / div>

torsdag 6 september 2018

Kommunisterna i Varberg enda som bjudit in mig på deras valvaka !



Enda valvakan jag är välkommen på tycks vara #kommunisterna i Varberg i övrigt vill de nog helst inte ha med mig att göra och ta i mig med tång.

Nu är jag inte odelat positiv till allt som Kommunisterna målar upp och har ingen aning om hur de beter sig som ett fullmäktigeparti med ett eller två mandat. Jag ser dem som ett parti som i första hand för dem som inte skulle röstat alls eller som röstat på "näst bästa"-partiet då (K) inte ställt upp.

Ett parti som helt saknar partistöd, som får betala allt som har med valet att göra men som lyckats mobilisera sig att ställa upp i valet är mycket starkt. De har förbrett sig väl, är pålästa även om de är amatörer i fullmäktige är de fullfjädrade aktivister på fältet.

De har nu höjt ribban att ställa upp i val vilket också ökar trovärdigheten i det de kämpar för utanför parlamentariska församlingen, Tack för inbjudan till valvakan i alla fall.

Inga kommentarer: