< div id=”header ”>< / div>

fredag 7 september 2018

Öka det fria bussresandet i Halland för fler pensionärer och också för ungdomar !



Jag har en insändare om fördelningen av fri busstrafik bör ske i Halland, Idag slår det väldigt olika för hur man bor i regionen.

Här min insändare i sin helhet. Bland annat har pensionärerna slagits för att införa fria bussresor i hela regionen.

"Jag förstår alla som är frustrerade i Falkenbergs kommun att inte ha samma förmåner vad gäller bussresor som i Varberg och något generösare i Halmstad.

Jag tycker naturligtvis att regionen där Hallandstrafiken hör hemma skulle betala för en miniminivå 75+, därefter skulle kommunerna betala om det ska införas för en lägre åldersgräns.

Jag vill också att fria bussresor för våra ungdomar beaktas också."

Pierre Ringborg

Inga kommentarer: