< div id=”header ”>< / div>

onsdag 5 september 2018

Ge Ulf Kristersson (M) uppdraget att bilda en alliansregering !



Vilken regering ska regera?

Jag förutsätter att alliansen som gruppering blir störst och därmed bildar regering i valet? I annat fall bör S vara TYDLIGA vilka partier som ska ingå i en S-ledd regering.

I detta läget bryr jag mig inte om SD som satt sig i högerburen och då måste varje form av alliansregering vara bättre än en sosseledd regering.

Alliansen är visserligen splittrad de spretar åt många olika håll men viljan att styra är nu tillbaka och låt de få förtroendet att försöka komma överens. Jag tror det är bra då både S och Mp tycks tappa i valet och behöver slicka såren.

Mitt tips är alltså att Ulf Kristersson får i uppdrag att bilda regering men låt honom få lite tid på sig med detta.

Inga kommentarer: