< div id=”header ”>< / div>

söndag 15 juli 2018

Varför jag INTE kommer att rösta på Miljöpartiet i årets val !



Vad blir en röst på Miljöpartiet EFTER valet?

Jo jag är fortfarande MEDLEM i Miljöpartiet och tänkte vara det i augusti också. Men jag tänker inte förtidsrösta då.

I riksdagsvalet tillhör jag en valkrets där MP inte har ett givet mandat HALLAND och där det växlat mellan V och MP vem som ska ha detta mandatet. Det ser inte direkt lysande för att Miljöpartiet heller ska få något riksdagsmandat,

För övrigt kuppade regionstämman bort Hans Leghammar den jag hade mest förtroende för och istället kuppades Elisabeth Falkhaven och Stefan Edlund in sig på riksdagslistan för Halland. Sedan dess är det helt uteslutet att jag tar den valsedeln i valet.

Regionvalet HALLAND är också uteslutet med en MP-valsedel där står båda kuppmakarna med högre upp på listan som är fn gruppledare i regionen.

Lokalt känner jag ingenting gemensamt alls med de sju som står på listan så den kan vi välja bort också.

Då kommer frågan inte vad jag ska rösta på utan vad händer med Miljöpartiet EFTER VALET?

Jag räknar kallt med ett bakslag jämfört med föregående val. Jag räknar kallt med oro i organisationen på alla nivåer. Vill jag själv vara delaktig i denna oron? NEJ

Jag fullföljer de uppdrag jag har som andre ersättare i Varbergs kommunfullmäktige och som ordinarie ledamot i kultur- och fritidsnämnden i Varberg men betackar mig för att vara delaktig i en valförlust.

Läs för övrigt en bra blogg av Markus Holmqvist från grannkommunen Mark här

Inga kommentarer: