< div id=”header ”>< / div>

lördag 14 juli 2018

Jag tar tempen på organisationer och partier på Varbergs torg !


Det är snart val och gjorde ett nedslag på torget i Varberg nu när det närmar sig valet.

Kommunisterna

Enda partiet av de som stod där som inte får rikligt med partistöd och som får bekosta valsedlar, partilokal och allt material själva genom eget arbete. De kämpar verkligen och lyssnar tar till sig säljer sin partitidning Proletären . Fick höra att Hallands Nyheter inte tar in deras insändare och det är ju beklämmande att de då har svårt att nå ut med sitt budskap.

För övrigt stod vare sig S, V och MP idag så det enda alternativet från vänster var (K) som jag kunde pejla.

LO

Är ingen politisk organisation men verkar misstänkta valarbetare att föra ut fake news-budskap. Jag lämnade över en broschyr med tvivelaktigt innehåll till (M) så får de granska det.

Centern

Centern stod på torget och är väl de som mest står på torget av alla partiet. Idag ställde jag en del frågor till byggnadsnämndens ordförande Stefan Stenberg som är saklig och kunnig och kunde ge de svar jag ville ha. För övrigt undrade han om jag fortfarande var med i Miljöpartiet. Jo jag betalade medlemsavgiften 16 oktober 2017 så jag ingår i alliansamarbetet ett tag till. MP stod dock inte på torget denna dagen.

Sverigedemokraterna

SD är duktiga och framåt just nu. De försöker stå så mycket som möjligt på torget och är lätta att ha kontakt med. De bjuder på kaffe också som lär gå åt.

Moderaterna

Moderaterna på torget har alltid något av sina toppnamn stående där. Idag Varbergs Bostad AB:s ordförande Ann Sofi Aurell som fick ta emot brosvhyren som LO delade ut med "fake news" om planerna från alliansen och SD hur de fackliga rättigheterna skulle raseras om de fick makten efter valet.

Kristdemokraterna


Inget vidare framträdande. Två gubbar som satt på en stol en kvinna aktiv med att dela ut broschyrer. De kunde inte ge mig svaret på vad som händer när LP:s sociala center avvecklas på Magasinsgatan. De gav ett mycket slött intryck men tror de ska klara spärrar. De hade inget lokalt handlingsprogram att dela ut denna gången heller.

Enda allianspartiet som inte stod på torget idag var liberalerna (och MP) därför inget omdöme om dessa partier.

Inga kommentarer: