< div id=”header ”>< / div>

söndag 22 juli 2018

Vad är viktigt i mitt liv?

Vad borde jag oroa mig för?

Ser jag i närtid är det följande:

Bostad

Eftersom jag har ett social kontrakt dvs en nödlösning där jag får bo tills jag kommit på fötter och hittat ett privat alternativ eller att jag når min plats i kön hos Varbergs Bostad AB så jag erhåller ett eget kontrakt. För närvarande har jag för kort kötid ca 5 år och har sju månader kvar på en skuldsanering.

Inkomst

Ska jag få en rimlig bostad måste den också anpassas till plånboken. Det finns ett tak på försörjningsstöd att jag de inte betalar en bostad som ligger över 4,900 kr i hyra. Skulle jag få pension gäller andra regler.

Möjligheten att få ett arbete med LÖN verkar idag uteslutet med tanke på att jag sökt helsjukersättning retroaktivt och ärendet ligger hos förvaltningsrätten i Göteborg för bedömning.

Att hålla sig frisk

Ja det går inte bara att rulla tummarna det gäller också att hitta metoder för att upprätthålla livskvalitén och det är inte lätt i dagens förslappade samhälle. När man stöter på människor som drabbats av någonting, hör elände och allt möjligt som matas. Ett sätt är att återaktivera mig på gym igen men det är både tidskrävande och kostar pengar. Frisvård är inget som prioriteras på socialen däremot sjukvård. Långa gångpromenader, aktiv hela dagen på olika sätt kräver rörelse och inte stillasittande samt är gratis.

Har jag det nödvändigaste?


Rent materiellt står jag mig bra kanske ser fram emot att kunna ta en cykeltur, göra lite åkturer med buss och tåg för att vidga vyerna. Jag har inga större behov men vill ha kvalitetsvaror när jag handlar. Är alltså en ganska medveten konsument.

Socialt liv

för närvarande oerhört politiskt aktiv som jag tänkt trappa ner och vad ska detta ersättas med? Det blir en fråga jag sätter x på. Vad gör jag när jag inte kommer att vara lika politiskt aktiv längre? Eftersom jag gillar naturen, musik, filmer. matlagning, baka mer än att umgås med nmänniskor blir jag säkert en enstöring som författar böcker och skriver om allt konstigt jag varit med om och underliga människor. Så för fan se upp. Det kan bli en storsäljare och början till ett nytt liv som föredragshållare.

Inga kommentarer: