< div id=”header ”>< / div>

tisdag 26 juni 2018

Miljöpartiet går till val på att lyfta klimatfrågan !

Nej jag deltar inte i valrörelsen men jag bevakar den ändå.

Miljöpartiet har tagit fram valaffischer där det står stora bokstäver och budskapet NU med temat KLIMAT.


Problemet är att det känns väldigt mycket NU och inte SEN och alla vet att detta är en GLOBAL fråga det handlar om och det är ett NATIONELLT VAL där det ska säljas PAKET om vilka det ska röstas på. Det innebär en kombination av frågor och också att det krävs över 50% att få igenom något i riksdagen eller blockera något.

Affischerna känns ganska intetsägande mer än att de appellerar till en oro för klimatet och kanske ännu mer oro vad som händer med Miljöpartiet efter valet. Klimatfrågan har gjorts till en expertfråga mer än en folklig fråga som ska klura ut lösningarna.

Som väljare med intresse för paketlösningen ställer jag mig skeptisk även om motiven är snygga att se på. Sedan funderar jag på om inte MP känns ganska sönderregerat efter bara fyra år i regeringen och i olika styren runt om i landet.

Inga kommentarer: