< div id=”header ”>< / div>

söndag 20 maj 2018

Pingstdagen 2018 - en dag i lugnets tecken !


Söndag lugnt och soligt ute fint för en promenad med eftertanke:: det börjar närma sig skolavslutningar och semestrar. Politiskt ett fåtal möten kvar i maj och juni sedan kör skiten igång med valrörelse. Jag deltar inte i valrörelsen står inte på någon lista och behöver inte bry mig.

Det eldas på som fan av partier på torget nu i Varberg. Det ska fjäskas och det ska synas att det är val. Men än så länge har jag inte hittat något parti att rösta på. De behöver granskas mera och känner att det är alltför tidigt att bestämma sig.

Min egen framtid då: känner att det nu snart är 9 månader kvar av skuldsaneringen tills jag blir accepterad som en vanlig människa igen. Under tiden har jag överklagat en sjukersättningsansökan till Försäkringskassan nu i Förvaltningsrätten men det kommer att ta tid innan jag får reda på det utslaget sannolikt inte före valet.


Boendet jag flyttade in i på Malmgatan 14 B är snart klar med målningen även muren har målats. Kvar på tomten finns en container och en arbetsbod samt byggställningar runt huset som påminner om att det pågår och pågått byggarbeten under ett halvårs tid.

Allting blommar ut nu syrener sprider ut sin doft utanför mitt rumsfönster. Ljuden hörs på gatan när folk vandrar förbi. Ankaret ligger nära nära där man kan ta sig ett dopp. Bara raka vägen ner mot havet.
...och ikväll är det final i hockey med ovanliga kombinationen Sverige mot Schweiz som möts.

Inga kommentarer: