< div id=”header ”>< / div>

onsdag 30 maj 2018

Min överklagan om sjukersättning går nu vidare till förvaltningsrätten i Göteborg !



Jaha då går mitt ärende angående sjukersättning vidare till förvaltningsrätten i Göteborg. Beräknad handläggningstid 10-14 månader.

Många frågar hur jag orkar överklaga och hålla på med detta. Anledningen är att alla instanser gett upp med att ge mig erforderlig hjälp. Dessutom har ett läkarutlåtande som skrevs för ett år sedan komplicerat det hela.

Fick du ingen hjälp innan så får jag ännu mindre hjälp nu. Det finns definitioner att jag skulle klara ett anpassat arbeteFörsäkringskassan bedömer att jag har arbetsförmåga till det och därmed inte rätt till sjukersättning.

Nu har jag under lång tid sedan 2010 varit hos Arbetsförmedlingen och enligt deras bedömning står jag inte till arbetsmarknadens förfogande. Det var redan INNAN läkarutlåtandet alltså vad gör jag då?

Då har det gått så långt att jag vill ha förvaltningsrättens bedömning om jag ska ha ett anpassat arbete som det så fint heter och varför inte AF jobbar på det? Eller att FK får inse att jag är helt körd på arbetasmarknaden och lika bra att de ger mig rätt till hel sjukersättning.

Med tanke på handläggningstiden ett års handläggning finns inget att erbjuda mig under tiden och det blir att rulla tummarna, mata småfåglar i stadsparken och sitta på biblioteket och läsa dagstidningar.

En lösning som jag själv tycker är bra är att alla som fallit ur välfärdssystemet uppnått en ålder på 63 år garanteras basinkomst. Det är ganska förnedrande att äldre människor med oklar ställning på arbetsmarknaden ska tvingas söka försörjningsstöd utan att ha någon som helst basinkomst.

Vid 65 år blir människorna plötsligt värda något. Då garanteras basinkomst en ny värld uppstår och du kan söka bostadstillägg med mera. du är EN av den mastodonta pensionärsgruppen och du får pensionärsrabatt på gym, i vissa kommuner gratis bussresor och du kan tillhöra något.

Oavsett vad partierna går till vzl på och att 300.000 mer är i arbete än före 2014 så är jag ingen av dem
. Var det inte de SVAGA i samhället som partierna värnade om? I helvete heller.

Inga kommentarer: