< div id=”header ”>< / div>

onsdag 2 maj 2018

Inför garanterad ovillkorlig basinkomst för gruppen 60+ och låt dem leka fram till pension !

S lovar höjd pension med 600 kr ett s.k. valfläsk som man undrar varför detta inte gjorts tidigare då?

S regerar sitter med i en pensionsberedning där de måste komma överens med fyra allianspartier om tagen. Nu står det "försöka" för ingen vet vad som händer efter valet. Men pensionärer som redan har basinkomst garantera få det lite bättre.

Bloggen Anybody place är naturligtvis kritisk till utspelet då det kräver allianspartierts medverkan för att genomföras.
"Ett löfte som först och främst måste tas till den parlamentariska pensionsgruppen där alla riksdagspartier, utom Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna, ingår.

Det han lovar sker alltså i deras namn, så rätt löfte är då att Socialdemokraterna OCH allianspartierna lovar att höja pensionerna med upp till 600 kr? Ett löfte som har noll och inget värde förrän M, C, Kd och L godkänt det."

Själv har jag suttit och tragglat med en överklagan till förvaltningsrätten då försäkringskassan avslagit min begäran om sjukersättning. Jag har INGEN garanterad basinkomst och det finns INGA politiker som lovat att mina villkor ska förbättras. Jag är helt enkelt inte intressant när det ska fiskas röster.

Noteras skall att vid varje besök jag haft med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan eller Socialtjänsten så domineras väntrummet av utrikesfödda dessa som kallas resurser och är tänkta att berika Sverige. Jo men låt då gruppen 60+ garanteras basinkomst så slipper jag hålla på med en onödig pappersexercis som tar upp både onödig tid , resurser och jobben ifrån dem som verkligen behöver dem: nyanlända samt yngre svenskar.

Inga kommentarer: