< div id=”header ”>< / div>

onsdag 11 april 2018

Mitt fokus är att bevaka lokalvalet i Varberg och regionvalet i Halland !



Den 10 april var sista dag för partier att beställa valsedlar för garanterad leverans 45 dagar innan valet. Partier kan beställa valsedlar efter 10 april, då utan garanterad leverans. Valsedlarna visas i valpresentationen. I valpresentationen visas även de partier som hittills anmält deltagande i valet och kandidater som lämnat samtycke.

Eftersom jag SKIPPAR riksdagsvalet i år. Det finns så många andra som bevakar det och jag är ganska ointresserad av spelet däruppe ägnar jag kraften åt närpolitiken och valrörelsen nära inpå.

Jag kommer i första hand att bevaka detta hur partiernas valsedlar är utformade och vilka politiker som kommer att stå på dessa listor.

Valmyndigheten (tryck på länken)

Fokus lokalvalet Varberg

Fokus regionvalet Varberg

Inga kommentarer: