< div id=”header ”>< / div>

torsdag 1 februari 2018

Låt KD vara - låt de åka ur riksdagen !


Hoppas KD försvinner. Ja att KD försvinner är hälsosamt tycker även Birger Schlaug.

Jag ställde frågan till Niclas Malmberg (MP)varför han överhuvudtaget uppmärksammar detta dekis-parti som är på väg ut ur riksdagen.

Niclas Malmberg på fb

"Politisk debatt bygger på att åsikter kan prövas mot varandra. Om det enbart förs en massa dialoger är det svårt att avgöra vad som är rimligt eller inte. När KD driver en orimlig linje är det ett ansvar jag har att peka på orimligheten. Självklart ska jag samtidigt säga vad jag vill. I det här fallet: flygskatt!"

Sara Skyttedal på twitter

I just flygskattefrågan är regeringen frågan ihop med V då det varit en budgetfråga. Dessutom dra in ett kommunråd från Linköping i detta som inte har med saken att göra.

"Jag tänker så här - flyg mer! Det finns så många dumpuckon som bojkottar flyget att förutsättningarna för bolagen att investera i ny grön teknik försämras. Jag flyger därför några extra gånger. Det är min klimatkompensation."

Inga kommentarer: