< div id=”header ”>< / div>

onsdag 31 januari 2018

Valter Mutt återinsatt som utrikespolitisk talesperson i Miljöpartiets riksdagsgrupp !


Valter Mutt återupprättad som utrikespolitisk talesperson.

Valter Mutt tillhör de mer ideologiska ur de "fyras gäng" och lyftes bort från sin roll som utrikespolitiske talesperson i Miljöpartiets riksdagsgrupp. Dock kommer han liksom de andra i de "fyras gäng" inte att kandidera för omval och resten av mandatperioden blir svår att profilera något på.

Den som ersatte Valter Mutt som utrikespolittisk talesperson Pernilla Stålhammar kan väl sägas vara Valters diametralt raka motsats. Vill gärna ställa till med bråk inte direkt skapa fred. Vill gärna visa upp sitt CV hur kompetent hon är och framförallt visa hur onda männen är i olika sammanhang.

Diverse privata bekymmer med ett förhållande som hon själv tog upp i #metoo-kampanjen till vilken nytta då kan man fråga sig?

Jag lägger in citat här som jag skrivit som kommentarer på Pernilla Stålhammars fb-sida se nedan

" Det är omöjligt att fungera som en politisk talesperson med privata trassligheter. Man fungerar helt enkelt inte optimalt och fokus kan inte läggas 100% på det man har förtroende att syssla med. Sedan att lägga ut saker öppet gör oss som deltagare i pjäsen anledning att reagera. Vi är ju bara åskådare men i ett politiskt parti blir vi också deltagare i det som skrivs. Inte minst i media."

"Det finns fler partier än Miljöpartiet att engagera sig i om man får för mycket mothugg av ”sina partikamrater” och känner att det man säger inte går hem där.
Jag blev hudflängd när jag ifrågasatte en del i Pernillas #allavi=berättelse att saker bör polisanmälas, bekräftas av någon som kan intyga sanningshalten om övergrepp begåtts. Det ska göras i närliggande tid inte 2,5 år efter de ev. händelserna.
Det sades inget om detta i personkampanjen till listan i Stockholm utan kom passande nog när #metoo hade sin peak. En person som är riksdagsledamot och dessutom en viktig talesperson borde ha rådgivare och kontaktnät som borde tagit tag i detta mycket tidigare.
Det blir för mycket blandning i viktiga politiska ställningstaganden och sådant som berör privatlivet för att jag ska hänga med. Det är inte att leka med dessa anklagelser som varit i omlopp. Jag har varit med om mycket men inte att detta har så godtyckligt aldrig utretts ordentligt så vi slipper undra...jaha sades detta som ett utlopp av ett tidigare trauma eller var det underbyggt av fakta.
Jag har själv gått KBT under tre månader för paniksyndrom och naturligtvis fungerade jag inte som vanligt under den tiden då all skit skulle fram. Jag filmades varje gång under en timma under behandlingen , fick enkät med frågor jag skulle fylla i varje vecka, en psykolog som satt mittemot mig med värre frågor än drev och journalister. Rekommenderas varmt för den som VERKLIGEN varit utsatt för något hemskt eller fått fobier.
Men inte hade jag hur kompetent jag varit fungerar i en viktig funktion som jag mådde då för fem år sedan med politiska uppdrag. Jag var då ersättare i fullmäktige med smärre inhopp då och då"

Noteras skall att den nyblivne utrikespolitiske talespersonen är drygt en månad äldre än mig och det är ingen ålder.

Inga kommentarer: