< div id=”header ”>< / div>

fredag 5 januari 2018

Trollvarning utfärdad på Ringborg !


Trollvarning utfärdad av en miljöpartist på fb

"Pierre, var har du dina sympatier egentligen? Jag känner trollvarning över dig. Du VAR miljöpartist en gång i tiden, så blev vi FB-vänner utan att någonsins har träffats. Jag har strukit dig från min vänlista för flera månader sedan för att jag inte stod ut längre med dina inlägg. Var står du idag, vem är du, vad gör du här?"

Ja i ett blogginlägg för något år sedan skrev jag av mina skepsis mot att kunna påverka inom MP.

Under tiden 15/12-15/1 pågår ingen aktivitet iaf i lokalavdelningen i MP som jag är ansluten till. Vad händer då tror ni?

- ett valmanifest är ute på remiss som ska lämnas in under denna tidsperioden.
- motioner till partikongressen i Västerås ska vara inlämnade under samma period
- nomineringar är tidsutsatt att lämnas in under denna period

Vid förfrågan om jag finns med i det regionala medlemsregistret får jag till svar att jag står inte med för det varit "strul" med detta. Jaha då frågar jag mig varför och om det är åtgärdat nu för jag finns inte med. Är det något troll som varit framme?

Jag får således inget utskick angående den viktigaste stämman i regionen på fyra år. Den som sätter listorna. Nu är jag ointresserad att fungera som något specifikt ombud men enligt medlemsinfo äger alla medlemmar yttranderätt och närvarorätt.

Men jag finns ju inte i medlemsregistret och det har varit strul. Hur ska jag bevisa då att jag är medlem som äger denna yttranderätt och närvarorätt? Är det bara jag som drabbats av strul eller är vi fler?

Inga kommentarer: