< div id=”header ”>< / div>

fredag 22 december 2017

Trots att jag är medlem i MP Varberg fryser Christofer Bergenblock (C) ut mig ur alliansgruppen i kultur- och fritid !


För två år sedan var det öppen konflikt i media i Miljöpartiet i Varberg.

En "viss falang" har sedan dess tagit över valberedningen och den då kritiske Göran Andersson har ersatts av Stefan Edlund som ende representant i MP Varbergs valberedning. Kom ihåg att det är valår nästa år.

Jag bloggade om tillståndet då och läget ser för närvarande ut så att de som inte hade fortsatt förtroende för mig i Miljöpartiet i Varberg fortfarande dominerar styrelsen som fullmäktigegruppen.

Jag har kvar min plats i kultur- och fritidsnämnden och är ersättare i kommunfullmäktige samt har sedan 16 oktober betalt min medlemsavgift till Miljöpartiet.

Som framgår av senaste protokollet från kultur och fritidsnämnden är jag återigen med som MP men får trots detta inte delta i alliansgruppens sammanträden av någon anledning.

Huruvida jag är välkommen till KF-gruppens möten i MP vet jag inte då jag inte tagit reda på det för närvarande.

Christofer Bergenblock (C) etta på centerns lista och ordförande i kultur- och fritidsnämnden ser mig således fortfarande som politisk vilde och jag är INTE inbjuden till alliansgruppens möten fast jag betalat medlemsavgiften.

Vad Christofer Bergenblock (C) gör i detta läget är alltså att helt enkelt frysa ut mig ur alliansgruppen trots att det finns ett avtal om att Alliansen och Miljöpartiet samarbetar i kommunen.

Självklart vill centern utnyttja läget som var för två år sedan då jag och KF-gruppen i MP inte var kontanta med varandra och dra fördel av detta. Oavsett om jag fortfarande är kritisk till en del inom Miljöpartiet har jag i kultur- och fritidsnämndens ämnesområde inte sett speciellt mycket som någon annan MP-representant skulle agerat eller röstat annorlunda.

Eftersom vare sig jag eller Stefan Edlund nuvarande gruppledare kommer att kandidera på kommunlistan inför valet 2018 är vi ointressanta i valet som kommer. Men det är ganska osmakligt av centerns kommande kommunrådskandidat att dra fördel av detta genom att frysa ut mig ur alliansgruppen.

Inga kommentarer: