< div id=”header ”>< / div>

fredag 8 december 2017

Hej är detta Försäkringskassan det var 16 år sedan vi pratade senast !


Hej jag har fått ett brev från Försäkringskassan apropå att jag ansökt om hel sjukersättning

Jag är nämligen trött på hela skiten rakt av. Läkarutlåtande är undertecknat 25 augusti så jag söker retroaktivt från augusti 2017. Det är ett tag sedan men nu har jag blivit tilldelad en handläggare på Försäkringskassan som gjort en utredning och jag skulle ringa henne. Hon var svår att få tag på och när det meddelades att hon var sjuk ringde jag kundservice och fick tag på en annan handläggare.

- Hej sa jag jag har inte pratat med er på 16 år och ville anmäla mig att jag fortfarande finns till och ville bara nämna att jag är nöjd med att fått en handläggare och att hon tagit sig an mitt ärende.

Jag fick information att jag kunde komplettera med synpunkter och annat fram till den 22 december sedan går vi till beslut.

Det blir bra svarade jag. Jag förstår att ni är skeptiska att ge en person som ni inte haft att göra med under 16 år och kommer antagligen att avslå min ansökan. Men kämpa på. Ni kommer väl att besluta något och fick information om att jag sedan har två månader att överklaga beslutet som kommer om jag inte är nöjd.

För övrigt tycker jag det Per Gahrton skrev på sin fb att det här med basinkomst kanske vore något för Miljöpartiet. Men det vet jag inte för alla som är kvar i MP har väl politikerlöner nu eller är anställda. Det utgår ju rikligt med statligt partistöd och dylikt för att göda partiet. Vad ska de då med basinkomst till?

Per Gahrton på facebook (citat nedan)
"En allsidig statlig utredning om basinkomst, efter modell/Finland, som skulle bevisa att rödgröna har insett att det automatiserade framtidssamhället kräver att helt nya, okonventionella lösningar prövas seriöst och inte ryggmärgsmässigt viftas bort som flum."

Inga kommentarer: