< div id=”header ”>< / div>

tisdag 26 december 2017

Djup spricka mellan Pernilla Stålhammar och MP:s partiledning !


Jaha då var det igång igen Pernillagate.

Under tre dagar har jag sovit bort förmiddagarna försökt varva ner och undvika politiken. Sett på bra filmer på DVD och till och med försökt undvika julfirandet undantag julafton på Församlingshemmet.

Alla klarar inte det. Det är under julhelgen alla frustrationer ska ut. I synnerhet värst för dem som har politiska uppdrag där de ska fasas ut eller inte ställer upp till omval.

Pernilla i Aftonbladet

"Men nu går Stålhammar ut på Facebook och menar att hon tvingades göra avbön av partiledningen.

– Trodde så mycket mer om Miljöpartiet än det jag fått uppleva. Jag har också blivit utlovad att bli krossad av partiet om jag pratar igen, skriver riksdagsledamoten.

Hon skriver att hon tvingades ljuga när hon tog avstånd från anklagelserna om att partitopparna skulle utgöra ett säkerhetshot.

– Att under de mest underliga omständigheter tvingas ljuga och acceptera att bli av med alla uppdrag och upplyst om att jag inte får uttrycka mig för partiet i någon politisk fråga (...) och dessutom bli drevad som lögnare. Då slår det åtminstone mig att det här faktiskt är helt sjukt beteende från en partiledning, skriver Stålhammar på Facebook "

Aftonbladet


"En MP-källa med insyn berättar nu att riksdagsgruppen var helt enig när man, efter hennes anklagelser om att partiföreträdare utgjorde ett säkerhetshot, fråntog Stålhammar rollen som utrikespolitisk talesperson.

Ingen på riksdagsgruppen hade förtroende för henne. Det gick så pass långt att hon ville ha det svart på vitt, hon ville ha en formell omröstning. Ingen röstade på hennes linje att hon skulle få vara kvar.

Källan menar därmed att Stålhammars kritik mot att det är partiledningen som agerar mot henne faller."

Inga kommentarer: