< div id=”header ”>< / div>

onsdag 16 mars 2016

Ekonomin alltmer trängd i Varberg och hur blir det med ny simhall då?


Osäkert med ny simhall i Varberg de närmaste åren kan vi konstatera när man ser bokslutet för 2015.

Själv blev jag uthängd i pressen när jag reserverade mig mot en friidrottshall i Trönninge för 147 miljoner då det ingick i en uppgörelse i samband med bygget av en ny skola.

Nu är det på gång med ny simhall i Kungsbacka också.Men varbergspolitikerna har prioriterat friidrottshallen först.

Nu har kommunstyrelsen satt ett tak på 300.000;- vad gäller simhallen innan förstudien är klar i augusti
.Det finns två simanläggningar till i Varberg : Veddige och Simstadion.Oklart är vad som händer med dessa.

På något sätt känner jag mig överkörd vad gäller allt som byggs i Trönninge.En överdimensionerad skola,en halvmesyr till friidrottshall då det kommer att saknas en utomhusarena.

Ingenting av det jag själv lovat en satsning på simsporten.Ska det satsas måste det finnas ekonomi och jag vill inte smygnedlägga dea ndra simanläggningarna.

Mest besviken är jag förstås på Miljöpartiet som medvetet går i andra partiers ledband vars åsikt själva MP Varberg säger att jag inte för i nämnden.

Frågan är varför MP hämmar sig själva att sakna profil i ett så viktigt område som kultur och fritid samtidigt som de nu får ta ansvar för en alltmer trängd ekonomi?

Inga kommentarer: