< div id=”header ”>< / div>

torsdag 13 augusti 2015

Före detta invandrare tänker på barnbarnen och kommer att rösta SD i nästa val !


Vi ska ha trevligt på våra möten var det en moderat som sade häromdagen.

Jag har inte gått med i politiken för att ha "trevligt" jag är med för att få insyn och lunna påverka politiken.

Jag tror dock att huvuddelen av de som är med som politiker tänker som moderaten. Det ska vara "trevligt".

Jag tror också att de som värnar mot främlingsfientlighet, öppet mottagande av asylsökande och EU-migranter tycker det ska bli trevligt när de kommer.

Själv träffade jag en äldre arbetskamrat som jag lärde känna som arbetskraftsinvandrare när jag arbetade på Monark. Jag umgicks mycket med invandrare då. Både jugoslaver och greker.

Vi jobbade på samma ställe och vi bodde i samma stadsdel vi fikade på samma fik i stan. Jag var med och hälsade på i deras invandrarföreningar. Jag spelade korpfotboll ihop i samma lag.

HANS åsikt var att vi "måste göra något åt invandringen" men naturligtvis ta hänsyn till speciellt ömmande fall av asylsökande.Det har gått för långt. Politikerna har helt enkelt misslyckats med sin integration i samhället.

Det är för långa handläggningstider för asylsökande. Det är lycksökare enligt honom som tjänar pengar på att få hit människor i gällande system och tjänar pengar på dem.

Han menade OM inte politikerna läs de partier som står bakom DÖ-uppgörelsen gör något kommer många ex-invandrare att lägga sin röst på Sverigedemokraterna.

Många av fd invandrare har rotat sig i landet , deras barn är integrerade i svenska samhället. I regel barn det gått bra för. Men de är rädda att nästa generation barnbarnen kommer att bli förlorare.

Mångt och mycket tänker de som miljöpartiet gjorde en gång när det var ideellt parti. "Tänk på våra barn och barnbarn". Det är ju fan att att det är SD som tagit över det nu då MP tycks förlorat fokus på framtiden.

Inga kommentarer: