< div id=”header ”>< / div>

lördag 6 juni 2015

Bra Jan Lindholm (MP) utan grön kritik kan det inte bli någon grön debatt !


När Jan Lindolm riksdagsledagsledamot (MP) gick ut med kritik fick det genomslag inte bara i vanliga media utan även på sociala medier. Nedan det jag läst på facebook som kan vara värt att notera

"Jan Lindholm den 2 juni kl. 18:44 ·
Just nu känner jag stor sorg. Miljöpartiets riksdagsgrupp har just antagit ett underlag för budgetförhandlingarna om nästa års budget som är det minst gröna jag sett sedan jag gick med i partiet för mer än 30 år sedan. Jag kan självklart inte berätta något om innehållet eftersom det är ett förhandlingsunderlag men det gör mig väldigt besviken. Som vanligt så står förhoppningarna till att kongressen kan läxa upp en partiledning och riksdagsgrupp som helt tappat den gröna tråden.
Jag uppmanar därför alla att åka till kongressen och försöka rädda det gröna partiet från maktsjukan. Vi förändrar inte världen genom att krama betongen."

"Per Gahrton den 4 juni kl. 20:35 ·
Jag gillar Jan Lindholm, orädd MP-riksdagsman. Men när hans lågmälda oro över att MP blivit för anpassligt basuneras ut som bevis på "maktkamp" i MP av Expressen är det faktiskt så lögnaktigt att det är ovanligt t o m för den MP-hatande blaskan. Men rubriken fick mej att köpa ett lösnummer - vilket väl var meningen. Faktum är förstås att SCBs opinionssiffror är en stor seger för de rödgröna. Att tappa bara 0,5% efter åtta månader i en minoritetsregering som är i minoritet också när stödpartiet stödjer, är unikt bland gröna regeringspartier. Oftast brukar regerandet kosta mer, i varje fall i början, eftersom det är nytt för gröna protestväljare att man måste kompromissa när man bara har ca 6-7% av väljarna. Men det vore väl inte särskilt demokratiskt att begära hela makten när man bara har 6-7% av väljarstödet? Vägen till det gröna samhället är lång, dessvärre. För miljökatastrofen rullar på, utan att vänta på väljarnas insikt."

"Carl Frick till ‎Jan Lindholm
den 4 juni kl. 21:50 · Katrineholm ·
Du har gjort något extremt omdömeslöst och gjort det med vilje. Utspelet gjordes på Facebook och får direkt genomslag. För det var väl det Du ville-eller?. Citeras och kommenteras i en mängd tidningar och far runt på FB. Jag förväntar mej att en riksdagsledamot är hyggligt omdömesgill. Du har visat motsatsen."

Inga kommentarer: