< div id=”header ”>< / div>

måndag 5 januari 2015

Trettondagsafton - när en vardag fylls med innehåll utan politik !


Trettondagsafton vardag eller helg? Ja lite så kan man undra över vad som händer i Sverige mellan jul, nyår och trettonhelg. Jag har svårt att hålla reda på veckodagar och inte minst människor jag brukar ha kontakt med. Nyheter domineras av elände som jag inte tänker engagera mig i. Försöker hitta ljuspunkter i den enkla vardagen.

Jag brukar ta ett snack på LP-kontakten och en kopp kaffe. Det står på dörren öppnar igen den 7 januari. Vidare till biblioteket brukar läsa tidningen där lokaltidningen.Men har inte lyckats fånga den sedan i fredags alltså har jag missat både lördags- och måndagsupplagan. Nu ordnade det sig båda tidningarna fanns på kapitalistbanken SEB.

När jag var inne på biblioteket brukar jag ta en tur vid datorn:Nu är två datorer ut funktion av fem så det blev att gå hem till sin lap top. Datorer är ju oundvikligt och jag brukar gå in och redigera, blogga och gå igenom mail allt som oftast. Enklare sätt än att ringa också.

På tal om att ringa så väntade jag ett samtal på just telefon som skulle ringa idag. Det betyder att allt annat får vika tills samtalet kom.Det kom naturligtvis när jag var tvungen att stå i en kö när jag handlade mat. Hörde inte ens när det ringde.

När jag kom hem ringde jag upp och möttes av en telefonsvarare att vi gör så här återkommer onsdag då vederbörande ringer upp. Då kan man fråga vad vitsen med att vara upptagen med att bevaka telefon idag var då?

Jag har en känsla av att samhället gjorts mer komplicerat och många finner sig inte i detta. Det finns ett individansvar och det finns regelverksystem och mellan dessa finns människor som är olika bra på att kommunicera.Disharmoni skapar stress och de flesta använder sin frustration att kommunicera ytligt.

Antingen ska man vara jätterolig eller så ska man vara lagom tråkig.Inte diskutera politik för djupt. Gärna kasta lite skit på SD om rasism och främlingsfientlighet så man bekänner sin "tvåblockstillhörighet". Ja ungefär så hur skulle det annars se ut?

Inga kommentarer: