< div id=”header ”>< / div>

lördag 6 december 2014

Jag vill kandidera på den gröna riksdagslistan!

Vad handlar extra valet om? Många känner en leda att vi inte har en handlingsduglig regering. Men faktum är att vi har det men de ska administrera oppositionens budget dvs Alliansens med stöd av SD. Jag deltog INTE i riksdagsvalet jag samlade mina krafter och satsade lokalt.



Jag fick som belöning en "ersättarplats" i kommunfullmäktige i Varberg och som plåster på såren är jag nominerad till kultur- och fritidsmämnden valet äger rum 16 december. Detta uppdrag påbörjas 1/1.

Självklart har jag mer att ge än enbart detta. Inte minst om det blir ett extra val. Jag kan ju vilja stå på riksdagslistan.

Frågan kommer går det? Javisst ordförande som jag kommer att "samarbeta" med i kulturnämnden stod ju på centerns riksdagslista. Varför skulle inte jag kunna det då fast på miljöpartiets?

Jag tycker det är viktigt inte minst också som vi har ett moderat kommunråd som uttalar sig vitt och brett om kärnkraften i media och nu senast tveksamhet om MP kan följa "arbetslinjen".

Kanske inte min favoritgren "arbetslinjen" men bara det att regeringen VILL AVSKAFFA FAS3 och att alliansen är mer villiga att släppa fram NY kärnkraft ger mig ett inspel att vilja stå på listan.

I övrigt finns det massor av tveksamma kompromisser som jag som grön kan vara skeptisk till. Men bara det att få bort de orättvisa jobbskatteavdragen och satsa dem på skolan och klimatinsatser är ett annat skäl.

Jag vill också stärka den gröna rösten finns redan sex ministrar men vill ge dem ett starkare mandat då de är ifrågasatta.Lite erfarenhet av en som varit med kan alltid vara bra. Alla kan inte vara akademiker, kvinna och 20 år det finns plats för dem med. Men jag har min ingång de sin. Tillsammans ska vi vinna valet!

Inga kommentarer: