< div id=”header ”>< / div>

tisdag 1 juli 2014

Min politiska uppfattning bygger på annat tänkande än vänster-höger och jag anser MP gått för långt i sin vänstervridning!!

Jaha så har jag då konstaterat att min politiska "läggning" i Aftonbladet valkompass inte stämmer överens med något parti men står närmast Miljöpartiet. Däremot är jag raka motpolen till SD och linjärt sammanfaller jag i progressivitet med V,F!och MP.

Det som uttrycker min politiska uppfattning stämmer inte med vänster-högerskalan med MP:s uppfattning. Jag står till HÖGER om partiet. Jag tycker helt enkelt att MP gått för långt åt vänster på den s.k vänster-högerskalan och förlorat vågmästarpositionen till JUST SD helt i onödan.

I progressivitet ja typ regnbågsfrågor, synen på invandrare, avmilitarisering,fildelning och mänskliga rättigheter sammanfaller jag med V, F! och MP.

Nu tycker jag inte valkompassen innehåller speciellt mycket om miljö och klimat som är grundläggande om jag ska ta ut kärnfrågor men ger ändå en bra bild att jag har en uppfattning som speglar min verklighet. Plånboksfrågorna är av mindre betydelse för mig medan miljön och livskvalitet värderar jag högre.


Inga kommentarer: