< div id=”header ”>< / div>

lördag 22 februari 2014

Prioritet viktigare för mig än aktivitet politiskt!

Varbergs stadshus
Jag märker på mig själv att det här med supervalår, hänga med blir för mycket.Ska dessutom hinna med själv min träning, vardag och allt där i kring. Jag håller på att gå in i väggen. Helt enkelt förbrukar mina krafter på för många järn i elden. Nu gäller det att välja och prioritera rätt.God planering krävs.

Den  politiska världen världen är egentligen ganska begränsad stundtals.Det är möten ibland när det hettar till lokalt. Däremellan bloggar jag om det. Jag har ett fåtal personer jag ringer till och pratar just politik. Det mesta är mailkontakt där det mesta handlar om förberedelser.

Politik finns också på facebook och twitter med utbyten av åsikter och ståndpunkter. Men alla vill inte hänga med där utan det blir en klick som dominerar flödet. Sedan har vi alla dessa opinionsundersökningar, utredningar som ska bekräfta en given ståndpunkt.

Min egen vardag och fritid begränsas om jag ska hänga med i allt som händer. Det finns gränser och det finns dessutom krav. Om man har en uppbackning går allt naturligtvis lättare.Om det handlar om att försvara positioner blir det bevakande och försvarande hela tiden.Känns jobbigt.

Det är viktigt att få feedback anser jag men inte i form av klapp på axeln. Utan uppmuntran,motivering varför man ska vara politiskt aktiv. Inte i form av ökenvandring utan med sikte på förändringsarbete. Så jag förbehåller mig rätten att göra kraftiga prioriteringar vad jag anser vara viktigt för att orka med politiskt framöver. Till skillnad från många andra är det en uppoffring jag gör. Jag tjänar inget på politiken.Kanske skaffar mig en och annan ovän istället.För jag är obekväm
och ställer krav.

Inga kommentarer: