< div id=”header ”>< / div>

torsdag 4 oktober 2012

JU fler socialbidragstagare ju bättre lönar det sig att arbeta SVART!

Heja Birger som återigen tar upp en idé jag förde fram en gång om om "skattefri zon". Det innebär som Birger Schlaug skriver i sin blogg att man ska kunna tjäna 10.000 i månaden (för övrigt samma som lärarnas krav på löneÖKNING) och slippa skatt.

I mitt läge som har små inkomster är det så att kronofogden nöp de 1500 jag skulle fått tillbaka TROTS att jag haft försörjningsstöd i många år. Vem fan vill göra något då? Nu är det så att de inkomsterna jag får också ska KVITTAS mot försörjningsstödet så det är fullständigt meningslöst att göra något upp till EXISTENSMINIMUM om det inte är ett absolut krav eller om man är dum i huvudet och inte jobbar SVART istället.

Det är JUST detta som är orsaken till RUT- och ROT-avdraget. Att göra svarta jobb vita inte för att vissa rika grupper ska tillgodo se sig förmåner. Min fd hyresvärdinna anlitade allting SVART som hantverkare, jag som skötte hunden, småfixade apparater och småsaker som gått sönder, trädgården samt lite andra göromål och så "El Salvador" som kom och städade.En gång i tiden tog jag hand om hennes morsa också så sparade hon in på HEMTJÄNSTEN.

Nu när jag inte längre bor PRIVAT är det inte jag som ska sköta sysslorna i huset utan allting är vitt. Men jag tar också upp en "tak över huvudet"-lägenhet av KOMMUNEN då min fd hyresvärdinna sålde sitt gamla hus till en spekulationsfirma som håller på med fastighetsaffärer. I Sverige är det sånt som lönar sig idag inte att arbeta.

Inga kommentarer: