< div id=”header ”>< / div>

torsdag 13 september 2012

Ska "hemlig allians" bärga vårdvalets tryggande över valen?

Läser i Expressen att de förekommer hemliga möten mellan M och MP. Nu har jag inget emot sakfrågan att samarbeta om exempelvis vårdval så att det är hållbart även efter ett politiskt val även om den enskilde byter vårdgivare som inte är hållbart. Vårdvalets kriterier kanske bör justeras en aning då det är ganska så nytt annars tycker jag det är okey.

Det jag vänder mig mot är hemlighetsmakeriet. Att Expressen eller nån annan drake ska "avslöja". Jag vet att de har gott om "hemliga möten" i MP Halland dit bara inbjudna förtroendevalda är välkomna och att bara valda delar släpps ut. MP ingår i Halland i en fempartiallians och jag anser att det i grunden är bra men att de som fått förtroendeuppdrag blivit karriärister i sin uppdrag.

Jag var själv ganska delaktig när det skulle tas fram regionprogram inför valet och beredd att stå ganska högt på listan men ratades av ett medlemsmöte och flyttades ner från valberedningens placering nr 4 till nr 19 på listan.Konsekvensen av detta är att jag inte kommer att utmana ödet en gång till och ställer inte upp på någon MP-lista efter nästa val. Men vårdvalet kommer att bestå i vilket fall som helst och det är bra!

Inga kommentarer: