< div id=”header ”>< / div>

söndag 19 augusti 2012

Rättsapparaten i Sverige är ett missfoster!

Något är RUTTET inom den svenska rättsapparaten. Nu kanske inte jag tillhör de mest kända överallt men jag har en gång lyckats vara huvudlöpsedel i Göteborgstidningen från Halmstad till Strömstad. Politiker misstänkt för OLAGA HOT i stora krigsrubriker och med mig på bild. En vän till mig ville trycka upp en t-shirt av löpsedeln. Mycket lockande tanke faktiskt!

Bevisföringen var att jag ringt från ett visst fast telefonnummer som var offentligt men inte mitt personliga och att förhör med offret av polischefen i kommunen räckte för att fälla mig. Det fanns ingen inspelning av samtalet som avbröts och som inte alls gällde något hot utan att få  kontakt i en angelägen sak.

Således är jag inte förvånad när det uppdagas saker som visar hur korrupt saker och ting är ställt i landet där vi bor.Det finns människor som rättsapparaten ständigt är ute efter. Det finns oegentligheter som skyddas av systemet. Att människor är lika inför lagen är bull shit och en bostadslös som jag var då och fortfarande är har inte en chans.

Besöksförbud och inskränkningar för ca 15 år sedan i samband med kvinnor och män ökade dramatiskt och myndigheter läs socialtjänsten blev extrapappor istället för att hjälpa helheten så att "barnets bästa" kunde tillgodoses. I denna våg hamnade jag bland annat. Gudrun Schuman hade sin glansperiod då som V-ledare och jag ser hela familjerätten, familjejuridiken som mammornas enhet vid den tiden och som "kommunist-feminister"

Förutom mina problem med paniksymdrom som jag alltid haft fick jag aldrig en chans att lösa grundproblemet utan jag skulle hållas väck och straffas. Min inställning då blev att jag tänker inte göra ett dyft för samhället så länge det finns rättsröta inom apparaten.

Genom sociala medier finns det nu en möjlighet att få kontakt med drabbade och även om jag inte ska likställa mig med Julian Assange har jag faktiskt hamnat i situationer där människor på grund av ett kändisskap (offentlig person) varit ute efter att pressa mig på pengar eller ute efter "skadestånd" för något som inte skett. Fick rådet av en invandrande flykting en gång att jag borde söka asyl eller flytta någon annanstans då jag hade samhället emot mig. Han visste inte hur rätt han hade!

Inga kommentarer: