< div id=”header ”>< / div>

onsdag 23 februari 2011

Vem tar hand om mina skulder?

Fick ett iskallt brev idag från ett inkassoföretag som skickat en avi på 42.544:-´borgenärer landstinget och det kommunala bostadsbolaget. Räkningar är daterade 1996-2006 alltså den senaste fem år tillbaka, Du har ingen lön eller egendom att via kronofogden få in de medel på skriver de och skickar såldes en räkning direkt. Under tiden ökar skulden varje dag och ränta utlöper.

Frågan är om jag är unik, ett olycksfall i samhällets arbete eller en parasit. Arbetslinjen för mig är att det finns ett tak som heter förbehållsbelopp om jag nu hade lyckan att ha haft en inkomst vilket inte varit fallet de sista tio åren. Så tillkommer CSN och diverse bankskulder och dylikt. Frågan är vem som har störst behov att få ett jobb med inkomst: Jag eller den arbetslösa gruppen under 24? Jag överlåter med varm hand platsen till ungdomen som inte har några skulder men det vore bra om jag kunde reglera min så jag åtminstone fick ställa mig i bostadskön vilket inte är fallet idag. Vem är solidarisk med mig?

Inga kommentarer: