< div id=”header ”>< / div>

lördag 5 februari 2011

S,,C och MP väljer väg!

Centern har haft kommundagar och jag imponerad av Annie Johansson som är en skarp debattör och som jag tror är en "coming lady"  i det som jag tycker är ett tråkigt, inskränkt och förutsägbart parti som mist sin strålglans som "alliansens gröna tröst". Centern bekänner mer och mer som öppna liberaler än som DET gröna partiet. Det är bra att partiet mer konkurrerar med folkpartiet än med miljöpartiet var partiet hör hemma.

S håller på och letar partiledare och jag ser att Veronica Palm är sannolikt om det ska vara en kvinna och Sven-Erik Österberg om det ska vara en herre. Själv hade jag förhoppning på Lena Sommestad men hon tycks vara ratad.även hon tycks ha stöd av FRIA TIDNINGEN

Miljöpartiet har en frejdig motpol i just FRIA TIDNINGEN:s Lennart Fernström som granskat kandidater och vägval. Anders Wallner utpekad som partisekreterare har bl. a. skrivit om "grön ideologi for dummies redan 2008 men den gröna ideologidiskussionen är eftersatt då nya kommit till och gamla känner sig hemlösa eller har byråkratiserats i uppdrag och kurser och skolning i samband med det,

Under tiden gamla folkrörelsepartier och det snabbt växande miljöpartiet väljer väg får vi hålla tillgodo med det vanliga köret i politiken. Men se upp för SD. Det kan bli en joker ju längre deras opinionsiffror håller.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina och "frodiga" kommentarer vad gäller både den görna centerpolitikens ansikte (eller snarare brist på)samt intressanta personer vad gäller att just skapa ett..