< div id=”header ”>< / div>

söndag 16 januari 2011

Sista minuten kandidater!

Annika Lillemets från Linköping som röstade mot Afghanistan-uppgörelsen har anmält sig att hon vill nomineras som kvinnligt språkrör. Mats Pertoft erfaren som skolpolitisktalesman  för MP i riksdagen från Södertälje och Max Andersson EU-skeptiker från Göteborg ser möjligheterna i partisekretarjobbet och allihop har det gemensamt att de nomineras i sista stund och därför inte är så allmänt kända som tidigare nominerade.

Nu har valberedningen fått in sina kandidater och då finns en partistyrelse som i dagsläget är mer anonym att få ihop. Själv hade jag till den tänkt nominera Ermin Skoric med tanke på att Agneta Börjesson från Halland träder tillbaka under kongressen. i maj. Jag är inte nöjd med det interna arbetet i min region och lokalvdelning när det gäller fokus på rikspolitiken och har därför avstått.

Jag finner att andra regioner och distrikt har bl.a. via facebook visat på en mycket öppnare attityd än mitt eget distrikt. Aktiva facebookare som dessutom bloggar har ett företräde framför annan kommunikation. Jag tror inte att de som blir valda till poster kan undvika sociala medier. Sedan kan det vara "självskrivna" kandidater som Gustav Fridolin eller någon annan men självskriven blir man inte utan egen aktivitet och med andras moraliska stöd. Tack vare sociala medier kan vi nu följa de nominerade och de som inte känner till de olika namnen får göra som jag följa dem på facebook och genom deras bloggar.

Inga kommentarer: